معرفی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
1- معرفی
مدیریت آمار و فناوری با رویکرد توسعه و بهرهبرداری از فناوریهای اطلاعاتی و تسهیل در ارائه خدمات عمومی دانشگاه شکل گرفت. در حال حاضر، این مدیریت در حال ارائه خدمات IT به 309 عضو هیأت علمی، 20200 کارمند و 4278 دانشجو میباشد. خدمات فناوری اطلاعات تاثیر بسزایی در عملکرد سازمان داشته و علاوه بر تسریع و بهبود در ارائه خدمات، در افزایش بهرهوری و کمک به تصمیمگیری در سازمان موثر است.
مدیریت فناوری اطلاعات با ارائه خدماتی به شرح ذیل، در راستای تحقق اهداف این حوزه فعالیت مینماید:
-
ارائه خدمات Hosting دانشگاه
-
ارائه خدمات VPN
-
همکاری در برگزاری دورههای آموزشی تخصصی کارکنان حسب نیاز تخصصهای مورد نیاز سازمان
-
تحلیل و پیادهسازی فرآیندها
-
بررسی و صدور مجوز فنی قراردادهای نرمافزاری و سختافزاری
-
ارائه خدمات IT به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه
-
ارائه خدمات ایمیل به دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان
-
نگهداری و پشتیبانی ماشینهای مجازی و سرورهای فیزیکی
-
استفاده از نوآوری و ایدههای کارکنان در حوزه IT برای ارتقای سازمان
-
مدیریت و نظارت بر پیادهسازی پروژههای نرمافزاری در دانشگاه
-
پشتیبانی و برخی از نرمافزارها توسط کارشناسان
-
بررسی و صدور مجوز فنی در خصوص طراحی وبسایتها
-
پشتیبانی ucms دانشگاه (نرمافزار پورتال دانشگاه)
-
راهبری مصوبات کمیته پدافند سایبری دانشگاه
-
برنامه عملیاتی (HOP) حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
-
ایجاد بانک اطلاعاتی بهروز از اطلاعات سختافزاری، زیرساخت و شبکه، امنیت، کاربران و وضعیت فیزیکی دیتا سنترها
-
انجام تنظیمات ماشینهای مجازی پروژه مدیریت رخدادها و امنیت اطلاعات (SIEM)
2- ماموریت
مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه مسئول توسعه، پشتیبانی و بهبود خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات در دانشگاه است. در این مأموریت، بهبودهایی در زیرساختهای مختلف مورد نیاز دانشگاه ارائه میشود:
-
سیستمهای اطلاعاتی: بهبود سیستمهای مدیریت دانشجویی، مالی، منابع انسانی و دیگر سیستمهای مرتبط با دانشگاه.
-
امنیت اطلاعات: تقویت امنیت سرورها و دادههای دانشگاه
-
پشتیبانی فنی: ارائه خدمات پشتیبانی فنی به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه
-
توسعه نرمافزارها: توسعه نرمافزارهای مورد نیاز دانشگاه برای مدیریت دادهها، آموزش و ارتباطات
3- چشمانداز
-
بررسی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات مورد نیاز سازمان برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب
-
مدیریت کارا و اثربخش دادهها، اطلاعات و دانش در سطح دانشگاه با نگاهی جامع، یکپارچه و نظاممند
-
مانیتورینگ یکپارچه و هوشمند خدمات در سه سطح زیرساختهای رایانش، زیرساختهای کاربری و سطح کاربردهای کسب و کار